![]()
WoordWinst 1
Dit is een serie voor nieuwkomers in extra makkelijke taal. Daarvoor is de woordenlijst van BOOM NT2 gebruikt. De boekjes van WoordWinst zijn klein, hebben 40 of 48 pagina’s en zijn geïllustreerd.
Tot ziens
Nafi komt met haar gezin in een flat wonen. De buurman vindt dat niet leuk.
Dag na dag
Linda werkt de hele dag in een café en ’s avonds moet ze naar les. Dat is heel druk.
Beterschap
Maral wordt ziek en kan nu niet naar haar werk.
Op de fiets
Hayat wil leren fietsen; dat moet toch lukken?
Fijne verjaardag
Sammy zoekt een cadeautje voor zijn nieuwe vriendin.
De voetballer
Karim is nieuw in het dorp en wordt lid van de voetbalclub.
Een nieuwe baan
Samir zoekt een baan, maar dat valt niet mee.
Samen eten
Ravi kan goed koken en neemt naar een feestje iets lekkers mee.
WoordWinst 2
Op de markt
Yero staat op de markt, maar ineens loopt iedereen hem voorbij.
Liefdesverdriet
Ines komt uit Marokko. Zij gaat graag naar de sportschool.
Eerlijk
Meester Gregory uit Suriname maakt zich zorgen om zijn leerling Ellen.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De Leesstraat is een serie boeken voor (jong)-volwassenen in extra makkelijke taal, zowel voor NT1 als NT2. Sommige titels zijn vooral gericht op ouderen.
Serum - 40 pagina’s
Maya speelt in een fijne band, maar dan wil Tim uit de band stappen.
Zorgen voor Mies - 40 pagina’s
Een student zorgt voor de oude Mies.
Iwan en Anne - 40 pagina’s
Anne maakt makkelijk vrienden, maar Iwan niet.
Nieuwe buren - 40 pagina’s
Michiel krijgt een nieuwe buurvrouw; hij vindt haar erg leuk.
Daria voelt zich thuis - 40 pagina’s
Daria gaat zingen in een koor en krijgt vrienden.
Het dagboek - 46 pagina’s
Tarek is gevlucht naar Nederland en moet de taal leren.
Niet bang zijn - 48 pagina’s
Alette heeft een ongeneeslijke ziekte.
Nieuwkomers op de dijk - 48 pagina’s
Er komen ineens veel vluchtelingen in het kleine dorp.
Ren Amina, ren! - 48 pagina’s
Amina wordt lid van een atletiek-club.
Zet m op, Amina - 64 pagina’s
Deel 2 over Amina: Een spannende estafette race
Een onverwachte vriendschap - 48 pagina’s
Een gehandicapte man en zijn verzorger worden dikke vrienden.
De geur van Babylon - 48 pagina’s
Op een dag komt Adila de winkel van meneer Salt binnen.
Naar de top - 48 pagina’s
Nasima wil les geven op een school en directeur worden.
Dansen in de regen - 48 pagina’s
Hannah geeft een feest met Pasen.
De blinde bloemist - 56 pagina’s
Er komt een blinde stagiaire in de bloemenwinkel.
Je leven op het spel - 56 pagina’s
Een boot met vluchtelingen vliegt in brand.
Hannah’s verjaardag - 72 pagina’s
Hannah wordt 50 en gaat alleen op vakantie.
Herrie in huize Avondrood - 80 pagina’s
Meneer De Vries in het verzorgingshuis krijgt een nieuwe buurman.
Anne Frank, in het kort - 96 pagina’s
Extra makkelijke uitgave van Annes leven voor, in en na het Achterhuis
De fotograaf - 43 pagina's
Pedro, een fotograaf, krijgt een nieuwe baan.
Werkelijk waar is een serie voor (jong-)volwassenen in extra makkelijke taal.De verhalen zijn gebaseerd op berichten uit het nieuws.
Lot uit de Loterij - 39 pagina's
Hassan heeft niet genoeg geld om een meisje mee uit te nemen. Hij koopt een lot en hoopt zo aan geld te komen.
SOS in de bergen - 46 pagina's
De vrouw van Hans heeft een hond, maar Hans houdt niet van die hond, totdat .....
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Een dag in …. is geschreven voor NT2 in extra makkelijke taal. De verhalen worden verteld vanuit een persoon, die steeds een andere nationaliteit heeft. Geïllustreerd.
Een dag in... januari. Anarosa vindt een hond - 48 pagina’s
Anarosa komt uit Spanje.
Een dag in... februari. Olek wil een auto - 40 pagina’s
Olek komt uit Polen.
Een dag in... maart. Mohammed is alleen - 40 pagina’s
Mohammed komt uit een ander land.
Een dag in... april. Jiang danst - 40 pagina’s
Jiang komt uit China.
Een dag in... mei. Achmed zingt een lied - 38 pagina’s
Ahmed komt uit Libië.
Een dag in... juni. Joseph op de markt - 37 pagina’s
Joseph komt uit Senegal.
Een dag in... juli. Sinem en het water - 37 pagina’s
Sinem komt uit Turkije.
Een dag in... augustus. Laura heeft haast - 37 pagina’s
Laura gaat naar Italië, naar haar zus.
Een dag in... september. Tulio valt - 37 pagina’s
Tulio komt uit Colombia.
Een dag in... oktober. Bemnet wil hardlopen - 38 pagina’s
Bemnet komt uit Eritrea.
Een dag in... november. Anass op het ijs - 36 pagina’s
Anass komt uit Marokko.
Een dag in... december. Risa is verliefd - 36 pagina’s
Risa komt uit Japan.
Misdadig is een serie heftige misdaad-boeken.
De juiste man - 96 pagina’s
Een nare collega, een vreselijk ongeluk en de kans op wraak.
Hemelen - 104 pagina’s
Familie, wraak, geld
Slaap zacht - 112 pagina’s
Diefstal, kwetsbare ouderen en moord
Tweestrijd - 115 pagina’s
Een vrouw die alles lijkt te hebben, leeft in grote angst.
Wereldverhalen is een serie bekende boeken uit andere talen.
1984 (‘Big brohter is watching you’) - 168 pagina’s
Dit boek is geschreven in 1948 en gaat over de wereld in 1984.
Les Miserables - 85 pagina's
Geschiedenis,armoede, verzet en liefde
Voor de serie Leeslicht zijn populaire en literaire boeken naverteld.
Amalia - 92 pagina
Wie is prinses Amalia, de prinses die later koningin van Nederland wordt?
De voorlezer - 86 pagina’s
Tweede Wereldoorlog, analfabetisme
Wij slaven van Suriname - 92 pagina’s
Geschiedenis, slavenhandel
Een doolhof van woorden - 125 pagina’s
Niet kunnen lezen en schrijven
Lieve Celine - 130 pagina’s
Fan zijn van een zangeres
Zomerhuis met zwembad - 159 pagina’s
Ze is verkracht, maar door wie?
Het diner - 152 pagina’s
Misdaad van 2 neven. Hun ouders bespreken het tijdens een diner.
Finse dagen - 93 pagina’s
Was het echt zo in Finland? Of kloppen Hermans herinneringen niet?
Het Rosie effect - 112 pagina’s
Autisme en adhd
Niemand ziet mij - 97 pagina’s
Niet kunnen lezen en schrijven
Ellebogen - 69 pagina’s
Een fatale verjaardags-viering, vluchten
Otis - 100 pagina’s
Otis is kinderoppas. Als niemand Nuru ophaalt neemt hij de peuter mee naar huis.
Turis - 112 pagina’s
Mishandeling binnen het gezin
Voetstappen - 80 pagina’s
Verhalen over liefde
Niks - 88 pagina’s
Thriller, man gaat in op vaag mailtje uit China.
De walvishoeder - 96 pagina’s
Walvissen redden, liefde voor een man met een geheime identiteit
Onder de paramariboom - 104 pagina’s
Leven tussen 2 culturen
Boeken die niet bij een serie horen.
De vrolijke hond en andere verhalen - 64 pagina’s
10 korte verhalen
De tietenbus - 79 pagina’s
Borstkanker
Wees blij dat je ze nog hebt - 56 pagina’s
Hoe het is om oude ouders te hebben
Voor jou - 88 pagina’s
Verhalen van mantelzorgers
Ik lees nooit een boek - 87 pagina’s
Over lezen en schrijven
Familieblues - 48 pagina’s
Over alles wat fout kan gaan in families
Lokaal 14 -73 pagina's
8 verhalen over cursisten die Nederlandse les hebben