Keurmerk Makkelijk LezenKeurmerk Gewone TaalKenmerken makkelijk lezenTips makkelijk schrijvenOver onsArchiefBoeken met ML-keurmerk



Voor jongeren vanaf 10/11 jaar

Wereldverhalen is een serie bekende verhalen uit andere talen.

De avonturen van Tom Sawyer - 120 pagina’s
Tom wil piraat worden en niet naar school.

De avonturen van Huckleberry Finn - 112 pagina’s
Huck moet iedere dag naar school. Daarom gaat hij wonen op een eilandje.

Twee verhalen van Sherlock Holmes - 103 pagina’s
In De Spikkelband lost Holmes het raadsel van een fluittoon op.
In De man met het litteken zoekt Holmes een verdwenen man.

Het teken van vier - 104 pagina’s
Detective Sherlock Holmes op zoek naar een schat en een moordenaar.

De geheime tuin - 64 pagina’s
Klassiek verhaal dat in India speelt.

Alleen op de wereld - 104 pagina’s
Remi gaat op zoek naar zijn moeder, met de zwerver Vitalis en zijn honden.

A Christmas Carol - 77 pagina’s
De gierige Scrooge krijgt op kerstavond bezoek van 3 geesten.

De kleine prins - 77 pagina’s
Een piloot maakt een noodlanding en ontmoet een mannetje van een andere planeet.



De Troefreeks is geschreven voor jongeren met een hoorstoornis, dyslexie of concentratieproblemen. Geïllustreerd.

Pas op, Tirza! - 109 pagina’s
Tirza denkt dat ze fotomodel gaat worden.

Ontsnapt? - 88 pagina’s
Jorien vindt dat ze saaie ouders heeft en dan ontmoet ze Thom.

De stem van Isa - 157 pagina’s
Isa maakt graag muziek, maar verliest haar gehoor.

Rammen en remmen - 100 pagina’s
Vriendschap, aikido

Breakdance in Moskou - 69 pagina’s
Leerlingen van een dovenscholen gaan bij elkaar op bezoek.

Geheime gebaren? -104 pagina’s
Anne en Jolien worden achtervolgd door een jongen. Waarom?

Vogelgriep -140 pagina’s
Kiki woont op een boerderij. Dan breekt er vogelgriep uit.

Vermist - 98 pagina’s
Daan wordt vermist. Zijn jongere broer gaat op zoek.

Droomkelder - 92 pagina’s
De kelder van school moet dicht. En daar zitten de leerlingen zo graag.

Linde pest terug - 68 pagina’s
Linde wordt gepest door een leerkracht. Ze besluit terug te pesten.

Help! Een geheim - 101 pagina’s
Eef denkt dat Carola haar moeder is. Maar dan ziet ze een e-mail…

Ik wil een zoen - 72 pagina’s
Frans wil indruk maken op Jorine. Maar is zijn plan wel zo goed?

Dik? - 116 pagina’s
Over anorexia

Bram, zoon van een soldaat - 136 pagina’s
Bram is bang dat zijn vader hem niet stoer genoeg vindt.

Abby - 118 pagina’s
Abby is zo verdrietig dat ze van huis wegloopt.

Dansen! - 102 pagina’s
Azize wil op dansles, maar dat mag niet van haar vader.

Waar is Leila? - 119 pagina’s
Leila loopt van huis weg en belt bij Jonas aan.

Een vriend in de stad - 112 pagina’s
Ron is eenzaam en wil erbij horen, zelfs als hij moet inbreken.

Mijn schuld - 144 pagina’s
Ivo maakt schulden om erbij te horen. Maar hoe betaalt hij alles terug?

Zin in bloed - 136 pagina’s
Vampierverhaal

Winnen of verliezen - 150 pagina’s
Rik heeft een geheim waar hij niet over kan praten.



Het talent van … : een serie over talenten van jongeren. Veel illustraties.

In de spotlights - 96 pagina’s
Noor is goed met make-up en kapsels.

Stan in 3D - 96 pagina’s
Stan vindt het leuk om dingen te repareren.

Doorzetten - 88 pagina’s
Jayden wil op hockey, maar zijn moeder wil dat hij gaat voetballen.

Vlugge vingers - 88 pagina’s
Milo gaat stelen omdat hij iedere dag 20 euro nodig heeft

Mijn stijl - 96 pagina’s
Marius is goed in basketbal én hij ontwerpt zijn eigen kleren.

Topkok Kim - 96 pagina’s
Kim is dol op de kooklessen op schoo.l

Getekend - 96 pagina’s
Sam probeert zijn ouders weer bij elkaar te krijgen.

Onder water - 96 pagina’s
Joske wordt gepest, maar gelukkig ontmoet ze Fouad.



De Kokkel-reeks is geschreven voor kinderen met dyslexie of een taalachterstand. GeÏllustreerd

Waar is Sjakie? - 52 pagina’s
Dieren, school

Kijk naar jezelf -70 pagina’s
Foto-stripboek over pesten

Stiekem op stap - 60 pagina’s
Verliefd, avontuur

Site ontwerp: Papermaker Sneek