Keurmerk Makkelijk LezenKeurmerk Gewone TaalKenmerken makkelijk lezenTips makkelijk schrijvenOver onsArchiefBoeken met ML-keurmerk



Voor kinderen vanaf 8 jaar

Mijn klas is een serie korte verhalen over de leukste klas van Nederland. Verhalen in extra makkelijke taal, bedoeld voor nieuwkomers (NT2). De boekjes zijn klein, hebben 40 pagina’s en illustraties.

De hamster van Rawa
Rawa houdt een spreekbeurt over haar hamster, maar die loopt weg.

De muziek van Lahip
Iedereen is boos op Lahip; hoe moet dat nou verder?

De trui van Helen
Helen komt uit Eritrea en heeft alleen een blauwe trui meegenomen.

Op schoolreis
De hele klas gaat naar een pretpark.

Ermina en de taart
De laatste les voor de vakantie trakteert de juf op taart.

Hanna zegt ‘Hallo’
Hanna is nieuw in de klas en spreekt nog niet zo goed Nederlands.

De telefoon van Teun
Teun is zijn telefoon kwijt. En daarop staat een bericht van zijn opa.

De strijd van Umar
Yusuf vertelt Umar een geheim. En Umar weet niet wat hij nu moet doen.

Jasmin en de sleutel
De klas krijgt een nieuwe meester. En hij doet niet aardig.


De Troefreeks is geschreven voor jongeren die een hoorstoornis hebben, dyslectisch zijn of zich moeilijk kunnen concentreren. De boeken zijn geïllustreerd.

Dierenbeul - 68 pagina’s
De hond van Ilse is al een paar dagen weg.


Boeken die niet bij een serie horen:

Mijn naam is Anne - 111 pagina’s
Anne Frank is 13 en moet onderduiken in de oorlog.
Geïllustreerd boek

Site ontwerp: Papermaker Sneek