Keurmerk Makkelijk LezenKeurmerk Gewone TaalKenmerken makkelijk lezenTips makkelijk schrijvenOver onsNieuwsBoeken met ML-keurmerkUitgangspunten ML-keurmerk



Voor wie

Ongeveer 20% van de mensen in Nederland kan niet goed lezen. Stichting Makkelijk Lezen zet zich voor hen in. Dat doen wij door taaladvies te geven en teksten te keuren op toegankelijkheid voor zwakke lezers.

Wie hebben moeite met lezen?

Dat kunnen mensen zijn met:

De verschillende doelgroepen hebben verschillende problemen met lezen. Stichting Makkelijk Lezen houdt hier rekening mee.

Wie zijn onze opdrachtgevers?

Onze opdrachtgevers zijn organisaties die willen dat hun informatie door iedereen gelezen kan worden.

De stichting werkt bijvoorbeeld voor:

Site ontwerp: Papermaker Sneek